Wtorek, 17.10.2017, imieniny: Antonii, Ignacego, Wiktora

Czy to było konieczne?

Czy to było konieczne?
W ramach pierwszej edycji Inowrocławskiego Budżetu Obywatelskiego będą sfinansowane inwestycje warte 720 tys. zł. Najwięcej środków do podziału przypadło mieszkańcom osiedla Uzdrowiskowe /224 tys. zł/, a najmniej w Szymborzu /65 tys. zł/.

Do budżetowych wydatków na ten cel należy doliczyć kwotę 24 tys. zł, którą zostanie obciążona miejska kasa z tytułu zawartej umowy przez ratusz z Centrum Innowacji Społeczno-Samorządowych CentroPolis S.A. Na zlecenie Urzędu Miasta Inowrocławia podmiot zewnętrzny opracował koncepcję i procedury wdrożenia Inowrocławskiego Budżetu Obywatelskiego na 2018 rok.
 
Rodzą się pytania, czy to było konieczne? W jakim trybie została wybrana toruńska firma? Czy miała konkurentów? W ilu miastach wdrażała do tej pory budżet obywatelski?
 
Z mojej wieloletniej działalności publicznej i współpracy z miejskim samorządem wnioskuję, że inowrocławski ratusz dysponuje wykształconą i przygotowaną do podjęcia nowych wyzwań kadrą. Czy nie można było przeznaczyć tych środków dla swoich pracowników za realizację dodatkowych zadań?
 
Warto przypomnieć, że Inowrocław jest ostatnim miastem prezydenckim na terenie naszego województwa, które realizuje ten projekt. Czy nie można było skorzystać z doświadczeń Bydgoszczy, Torunia, Włocławka czy Grudziądza?
 
Bez komentarza pozostawię fakt, że Gniewkowo czy Pakość wdrażają budżety obywatelskie "własnymi siłami"...
  
Sławomir Szeliga, inowrocławski społecznik, wieloletni samorządowiec

 

Sławomir Szeliga
Podziel się:
Oceń:
 

Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

slawomir_szeliga 11.10.2017, 22:55
Nawiązując do mojego felietonu pt. "Czy to było konieczne?" oraz komunikatu Prezesa Zarządu Centrum Innowacji Społeczno-Samorządowych CentroPolis S.A., jak również braku stanowiska inowrocławskiego ratusza w przedmiotowej sprawie, skierowałem do Pana Prezydenta następujące zapytania:

1. Czy konieczne było zlecenie podmiotowi zewnętrznemu opracowania koncepcji i procedury wdrożenia Inowrocławskiego Budżetu Obywatelskiego na 2018 rok za cenę 24.000,00 zł, skoro Prezes Zarządu CentroPolis S.A. potwierdza moją opinię, iż "pracownicy Urzędu Miasta Inowrocławia bez trudu mogliby przygotować całość zadań związanych z zaprojektowaniem budżetu obywatelskiego"?

2. W jakim trybie została wybrana toruńska firma, skoro Miasto Inowrocław podpisało umowę 5 dni po wpisaniu CentroPolis S.A. do Krajowego Rejestru Sądowego?

3. Czy były brane pod uwagę inne oferty podmiotów zewnętrznych w przedmiotowej sprawie?

4. W ilu samorządach firma CentroPolis S.A. wdrażała do tej pory budżet obywatelski?

5. Czy nie można było skorzystać z doświadczeń Bydgoszczy, Torunia, Włocławka czy Grudziądza, skoro Inowrocław jest ostatnim miastem prezydenckim na terenie naszego województwa, które wdraża budżet obywatelski?

6. Czy nie można było przeznaczyć ww. środków finansowych dla pracowników inowrocławskiego ratusza podejmujących dodatkowe zadania w ramach Inowrocławskiego Budżetu Obywatelskiego zamiast płacić podmiotowi zewnętrznemu?

W ramach wspólnej troski o wydatkowanie środków publicznych przez miejski samorząd oraz bezstronność podejmowanych decyzji zwróciłem się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na ww. pytania.

Pozostałe

Advertisement